Strona główna

Kontakt Aktualności Ogłoszenia Galeria
 

POCZTA RESMAN

PRZEDSZKOLE Nr 26

 

 

W Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 1 działa pracownia komputerowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

LONDYN

Dzień 1.  - 7 maja 2019r.

Po długiej i nużącej podroży (trwającej 27 godzin) wszyscy byli wyczerpani. Zakwaterowaliśmy się w naszym miejscu docelowym i udaliśmy się do swoich pokojów, by nieco się odświeżyć. Dosyć szybko wszyscy wylądowali w swoich lóżkach i usnęli. Kolejny dzień przywitał nas pięknym słońcem – pogoda idealna do zwiedzania. Rozpoczęliśmy nasza wyprawę od Buckingham Palace. Później zobaczyliśmy jeden z symboli Londynu – ogromny zegar Big Ben, który niestety jest w renowacji, dlatego też nie mogliśmy go podziwiać w pełnej okazałości. Obok znajdowały się także London Eye oraz brytyjski Parlament. Następnie przeszliśmy ulica Downing Street, na której mieści się siedziba brytyjskiego premiera (obecnie Theresy May). Kolejnym punktem naszej wycieczki było muzeum National Gallery, w którym znajduje się wiele dziel wybitnych malarzy, np. Wincenta van Gogha, Paul Cezanne’a, Claude Moneta, Eugèna Delacroix, Pierre-Auguste Renoira. Nasi uczniowie mieli tam do wykonania kilka zadań, które polegały na odnalezieniu najsłynniejszych obrazów. W drodze powrotnej do autokaru przeszliśmy znaną dzielnicą China Town. Oprócz tego udało nam się zobaczyć największy sklep cukierków M&M oraz klocków lego. Zaopatrzeni w pamiątki ruszyliśmy do naszego hostelu. Po obiadokolacji czekały na nas jeszcze warsztaty językowe. To był intensywny, pełen atrakcji dzien.

GALERIA ZDJĘĆ DZIEŃ 1. - kliknij na zdjęcie -:)

 

 Dzień 2.  - 8 maja 2019r.

Dzisiaj za oknem przywitała nas typowo angielska pogoda – niestety, siąpił deszcz. W planie mieliśmy jednak zwiedzanie brytyjskiej szkoły, wiec dżdżysta aura nie okazała się straszna. Po dotarciu na miejsce, czyli do The Elmgreen School, przywitał nas przemiły nauczyciel i, ku zdziwieniu, nasza rodaczka ucząca w tamtejszej placówce. Podzieliliśmy się na cztery mniejsze grupy i zostaliśmy oprowadzeni po szkole. Szkoła, którą zwiedzaliśmy, liczy aż 1200 uczniów. W porównaniu z naszą jest ogromna. Wygląda zupełnie inaczej niż nasze polskie obiekty. Przede wszystkim znajduje się w niej dużo przestrzeni: korytarze są szerokie, sufity wysokie, a hol główny bardzo obszerny. Oprócz tego klasy są bardzo dobrze wyposażone w potrzebny sprzęt, który pozwala rozwijać zainteresowania i zdolności uczniów. W angielskiej szkole obowiązkowo trzeba uczęszczać na lekcje matematyki, historii, języka angielskiego, natomiast pozostałe przedmioty można sobie wybrać, np. zajęcia artystyczne, gotowanie, szycie, plastyka, muzyka oraz te związane z nauka bądź biznesem albo informatyką. Uczniowie podczas jednej z długich przerw mieli okazje poznać się i porozmawiać ze swoimi angielskimi rówieśnikami oraz wymienić się spostrzeżeniami na temat tutejszego systemu edukacji. Kolejnym punktem naszej wycieczki było najstarsze w Anglii miasto akademickie – Oxford, w którym znajduje się jedna z najbardziej prestiżowych uczelni. Okazało się, ze prawie cały obszar miejscowości zajmowany jest przez uniwersytet. Niestety, nie do wszystkich obiektów udało nam się zajrzeć, ponieważ większość miejsc jest zamknięta dla turystów. Architektura tego miejsca nie zmieniła się od kilku stuleci, co sprawia, że Oxford ma niezwykły klimat. Po kolacji odbyły się warsztaty językowe, na których uczniowie mogli się podzielić swoimi wrażeniami z dzisiejszego dnia, który okazał się bardzo intensywny i bogaty w nowe informacje.

GALERIA ZDJĘĆ DZIEŃ 2. - kliknij na zdjęcie -:)

 

Dzień 3.  - 9 maja 2019r.

Trzeciego dnia mieliśmy w planach zwiedzanie ważnych miejsc Londynu. Po obfitym śniadaniu udaliśmy się do autokaru. Pierwsza zaplanowaną atrakcją był Sky Garden, czyli duży ogród na dachu jednego z najwyższych biurowców. Na miejscu spotkała nas niespodzianka – ogłoszono alarm przeciwpożarowy. Wszyscy pracownicy zostali ewakuowani. Musieliśmy chwilę poczekać i wkrótce po drobiazgowej kontroli (podobnej jak lotnisku) wjechaliśmy na 35. piętro. Przed nami rozpościerała się panorama Londynu. Widok zapierał dech w piersiach. Kolejnym punktem naszej wycieczki było wykonanie zadania pod Tower of London. Uczniowie na otrzymanych kartkach mieli zdjęcia typowych dla miasta obiektów. Musieli dowiedzieć się od spacerujących w pobliżu ludzi, co to za miejsca. Niestety, pogoda pokrzyżowała trochę plany i musieliśmy poczekać aż przestanie padać deszcz. Po ukończonym zadaniu ruszyliśmy w stronę najbardziej znanego i jednocześnie najstarszego mostu w Londynie – Tower Bridge. Dowiedzieliśmy się, że jego budowę rozpoczęto w 1872 roku, a ukończono w 1894 roku. Architekci zadbali, aby konstrukcja mostu nawiązywała do stylu Tower of Bridge. Przeszliśmy na drugą stronę Tamizy zobaczyć teatr Szekspira. Współczesna wersja jest jedynie repliką i znajduje się w innym miejscu niż oryginał. Następnie odwiedziliśmy galerię Tate Modern. Powstała w miejscu, gdzie niegdyś stała elektrownia, która została wybudowana w dwóch etapach w latach 1947-1963. Znaczna część elektrowni została wyłączona z użytku w 1981 roku. Obecnie budynek został przystosowany na potrzeby galerii. W środku znajdują się różne eksponaty sztuki współczesnej. Niektóre z nich są bardzo nietypowe i kontrowersyjne. Ostatnim miejscem, które zobaczyliśmy w czwartek, była katedra św. Pawła. Jest to jeden z najbardziej znanych kościołów anglikańskich w Wielkiej Brytanii. Jego budowę ukończono w 1710 roku. Katedra powstała jako symbol odrodzenia Londynu. Zmęczeni, nieco zziębnięci (pogoda dzisiaj nie była zbyt łaskawa), dotarliśmy do autokaru. Po obiadokolacji, jak codziennie, odbyły się warsztaty językowe.

GALERIA ZDJĘĆ DZIEŃ 3. - kliknij na zdjęcie -:)

    

    

Dzień 4.  - 10 maja 2019r.

Jak co dzień po śniadaniu udaliśmy się na zwiedzanie kolejnych atrakcji. Na szczęście angielska aura okazała się nieco łaskawsza niż poprzedniego dnia. Dzisiaj od rana pięknie świeciło słońce. Pierwszym miejscem, do którego się udaliśmy było British Muzeum - jedno z największych na świecie muzeów historii starożytnej. Znajdują się tam eksponaty różnych starożytnych (i nie tylko) cywilizacji. Największe wrażenie robiły monumentalne egipskie posagi oraz mumie. Jednym z eksponatów były świetnie zachowane szczątki ludzkie sprzed tysięcy lat. Pustynny piasek oraz wysoka temperatura świetnie je zakonserwowały. Oprócz tego mogliśmy podziwiać artefakty kultury starożytnej Grecji, Rzymu, Syrii, Bliskiego oraz Środkowego Wschodu. Następnie udaliśmy się na ulicę Oxford Street, przy której znajduje się niezliczona ilość sklepów. Weszliśmy do sklepu irlandzkiej sieciówki odzieżowej – Primarku. Tam uczniowie mogli się zmierzyć z przełamywaniem barier językowych w codziennych sytuacjach oraz, przy okazji, zakupić sobie ubrania. Obładowani torbami ruszyliśmy dalej. W pobliżu Oxford Street znajduje się jeden z największych i najbardziej znanych parków w Londynie – Hyde Park. Miejsce to okazało się bardzo urokliwe. Tam uczniowie otrzymali zadania, które mieli wykonać w grupach. Kolejnym punktem naszej wycieczki było Natural History Muzeum, czyli Muzeum Historii Naturalnej. Kolekcja muzeum liczy ponad 70 milionów eksponatów, a całość dzieli się na 5 głównych działów: botanika, entomologia, mineralogia, paleontologia i zoologia. Dużą popularnością cieszy się galeria dinozaurów oraz symulowane trzęsienie ziemi, którego mogliśmy doświadczyć. Uczniom bardzo podobało się to miejsce i wyszli z niego z uśmiechami na twarzach. Na koniec udaliśmy się do sieci supermarketów Morissons, by zaopatrzyć się w prowiant na drogę. To był ostatni dzień naszego zwiedzania. Jutro wracamy do domu, trochę zmęczeni i stęsknieni, ale pełni nowych doznań i wrażeń. To był bardzo udany wyjazd.

GALERIA ZDJĘĆ DZIEŃ 4. - kliknij na zdjęcie -:)

 

 



 
 


WYCIECZKI SZKOLNE

+

(C) Szkoła Podstawowa Nr 6 w Rzeszowie