Strona główna

Kontakt Aktualności Ogłoszenia Galeria

"NA TURYSTYCZNYM SZLAKU... "

28 września odbyła się pierwsza w tym roku szkolnym wycieczka Szkolnego Koła Turystyczno - Krajoznawczego, działającego przy naszej szkole.

O godzinie 8:00 wyruszyliśmy autokarem sprzed szkoły do Magurskiego Parku Narodowego. Gdy dotarliśmy na miejsce, zaczęliśmy naszą wycieczkę od zwiedzenia Ośrodka Edukacyjnego, mieszczącego się w siedzibie Magurskiego Parku Narodowego. Następnie wędrowaliśmy żółtym szlakiem z Huty Polańskiej do Przełęczy Mazgalica. miła atmosfera i chęć zobaczenia pięknych miejsc dodawały nam otuchy do dalszej wędrówki. Szliśmy niebieskim szlakiem im. Kazimierza Pułaskiego, wiodącym na szczyt Baranie ( 754 m n. p. m.).

Po meczącym przejściu wreszcie nastąpił czas na wymarzony wypoczynek i pyszny obiad w schronisko "Hajstra" w Hucie Polańskiej. Chwila relaksu i znów powrót do aktywnego spędzania czasu! Około godziny 19:00 wyruszyliśmy autokarem w powrotną drogę do Rzeszowa. W autobusie - jak zawsze - panowała miła atmosfera. Z niecierpliwością czekamy na kolejne wycieczki !

Agnieszka Chołody ( IV )

" ŚWIĘTO POLSKIEJ NIEZAPOMINAJKI "

19 maja 2013 roku członkowie Szkolnego Koła PTTK, uczestniczyli w Rajdzie Turystycznym "Święto Polskiej Niezapominajki". Impreza odbyła się w Wilczej Woli. Jak zwykle uczestnicy zebrali się na Dworcu Głównym PKS w Rzeszowie, na stanowisku "M" o godzinie 9:00. Chwilę potem dwanaścioro uczniów pod opieką pani Moniki Grędziak i pana Tomasza Noworóla wyruszyła  na niedzielną wędrówkę po lesie. Na miejscu byliśmy o godzinie 10:30 i zaczęliśmy nasz rajd. Wędrowaliśmy ścieżką przyrodniczą o nazwie "Maziarnia". Sympatyczny pan przewodnik opowiadał nam różne ciekawostki o lesie i jego ochronie. Mówił także o wykorzystywaniu darów lasu. Czy wiecie na przykład, do czego wykorzystuje się igliwie ? Do robienia olejków eterycznych.

Po przejściu trasy czekało na nas wiele niespodzianek. Pierwszą z nich było ognisko, przy którym zjedliśmy pyszne kiełbaski. Później odbył się konkurs na wiersz o niezapominajce. Do tego każdy uczestnik dostał balonik, na których napisaliśmy swoje życzenia. Następnie odbyło się losowanie nagród, miłe było to że każdy coś otrzymał.

I tak powoli nasza wycieczka dobiegła końca. Powróciliśmy do Rzeszowa, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice. Moim zdaniem wycieczka udała się znakomicie, cieszę się że wzięłam w niej udział.

Justyna Siuta ( VI )

STARA TURZA  2013

Członkowie Szkolnego Koła PTTK wzięli udział w rajdzie do Starej Turzy, gdzie 12 maja  zorganizowano ciekawą imprezę pod nazwą Wiosenne Drużynowe Marsze na Orientację "Stara Turza 2013". Nasze koło reprezentowało pięć dwuosobowych drużyn. Tego dnia już o 8:00 rano zebraliśmy się na dworcu PKS w Rzeszowie, gdzie niecierpliwie oczekiwaliśmy na autokar, który w końcu przyjechał. Na miejsce imprezy jechaliśmy około 45 minut. Tam czekali już na nas organizatorzy rajdu, którzy zarejestrowali uczestników i każdej parze zawodników przydzielili numer. Wkrótce wyruszyliśmy na trasę marszów. Po jakimś czasie prawie wszystkie dwójki z naszej szkoły - oprócz Zuzi, Julii, Michała i Kuby - spotkały się na leśnej drużce. Szliśmy i szliśmy, zbieraliśmy punkty, aż w końcu - jak zwykle - zgubiliśmy się ! Punkt nr 8 był najtrudniejszy do znalezienia i na to strąciliśmy najwięcej czasu. W czasie marszu zauważyliśmy ogromne mrowisko....Mieliśmy już prawie dwudziestominutowe spóźnienie. Zaczęliśmy biec! Dobrze, że nie spóźniliśmy się pół godziny, bo stracilibyśmy wiele punktów. Po  marszach piekliśmy kiełbasę i bawiliśmy się na placu zabaw. Godzinę później ruszyliśmy autokarem w drogę powrotną do do domu. Na dworcu czekali już na nas rodzice. Wycieczka była bardzo udana. Chciałbym częściej jeździć na podobne wyprawy, a tego interesującego rajdu nigdy nie zapomnę. Z ostatniej chwili: Kuba Dereń i Michał Szykuła (klasa V) zajęli pierwsze miejsce !!!.

Michał Kuźniar (VI)

KULIG - ZABAJKA  2013

W niedzielę 10 lutego 2013 roku odbyła się wycieczka Szkolnego Koła PTTK. Tym razem odwiedziliśmy stadninę koni w Zabajce. O godzinie 8:30 zebraliśmy się przed szkołą. Stąd wyjechaliśmy pod opieką pani Moniki Grędziak, pani Magdaleny Sobali - Kujdy oraz pana Tomasza Noworóla. W wycieczce wzięło udział 21 uczniów. Około godziny 9:00 dotarliśmy do Zabajki. Tam czekały na nas konie i sanie. Kulig zorganizowany został przez Ludowy Klub Jeździecki. Wszyscy zachwycaliśmy się miłą przejażdżką po zimowym lesie. Po kuligu odpoczywaliśmy w przytulnej karczmie, zwiedzaliśmy miniaturowe ZOO. Zorganizowano dla nas też ognisko. Gdy czekaliśmy na kiełbaski, bawiliśmy się na śniegu. Po zjedzeniu kiełbasek i wypiciu herbatki z cytryną - pełni emocji i wrażeń - musieliśmy wracać do Rzeszowa. Sprzed budynku szkoły odebrali nas rodzice. Wszyscy zadowoleni wróciliśmy do domów.

Andżelika Lasota (V) , Justyna Siuta ( VI )

MIKOŁAJKOWE MARSZE NA ORIENTACJĘ

ZAŁĘŻE 2012

1 grudnia 2012 roku w naszej szkole odbyły się Minimarsze na Orientację "Mikołajki 2012". Imprezę zorganizował Oddział PTTK w Rzeszowie, Koło Terenowe nr 32 oraz nasza szkoła. Wzięli w niej udział uczniowie klas młodszych, razem 56 dwuosobowych drużyn. Z naszej szkoły wystartowało 10 zespołów.

Uczestnicy mieli na przejście trasy 45 minut. Potem uczniowie udali się do stołówki na ciepły posiłek. Następnie zaproszono wszystkich do sali gimnastycznej, gdzie zorganizowano zabawy. Po powrocie wszystkich drużyn z trasy marszu uczestników imprezy odwiedził Święty Mikołaj, który rozdał wszystkim dzieciom prezenty. Na zakończenie odbyło się podsumowanie marszów. Nasze reprezentantki, uczennice z klasy IV - Kamila Gancarz i Wiktoria Pacanowska - zajęły III miejsce. Pierwsza i druga lokata przypadła uczniom ze Szkoły Podstawowej nr 16 w Rzeszowie. Wszyscy dobrze się bawili i cieszyli z udziału w imprezie turystycznej.

Julia Chołody i Zuzanna Gabrowska kl. V

WIZYTA W SIEDZIBIE PTTK

27 listopada 2012 roku odbyło się uroczyste rozdanie nagród za Jesienne Drużynowe Marsze na Orientację i konkurs "2012 Rokiem Turystyki Rowerowej w PTTK". Spotkanie miało miejsce w rzeszowskiej siedzibie PTTK - u przy ulicy Matejki 2.

W uroczystości wzięli udział uczniowie z naszej szkoły, Jakub Dereń i Michał Szykuła wraz z opiekunem panią Moniką Grędziak. Ceremonia rozdania nagród rozpoczęła się o godz. 14:00. Gdy wszyscy przybyli na miejsce, przywitał nas uroczyście wiceprezes Oddziału PTTK w Rzeszowie, pan Antoni Hadała.

Najpierw wręczono nagrody laureatom konkursu "2012 Rokiem Turystyki Rowerowej w PTTK". Wyróżnienia przyznano w dwóch kategoriach: jazda rowerem i testy. W jeździe rowerowej nikt z naszej szkoły nie zdobył nagrody. Natomiast zdobyliśmy czołowe lokaty w testach, Jakub Dereń  - pierwsze miejsce, Michał Szykuła - drugie miejsce.

Następnie rozdano nagrody za Marsze na Orientację, które odbyły się w Cierpiszu. Końcowym punktem spotkania były pamiątkowe zdjęcia.

Wróciliśmy do domów bardzo zadowoleni z nadzieją, że weźmiemy udział w konkursie w przyszłym roku. Pani była z nas bardzo dumna.

Jakub Dereń (V)

JESIENNE DRUŻYNOWE MARSZE NA ORIENTACJĘ

CIERPISZ 2012

21 października 2012 r. odbyły się pięćdziesiąte pierwsze  Jesienne Drużynowe Marsze na Orientację” w Cierpiszu.

Naszą szkołę reprezentowały cztery dwuosobowe drużyny: Justyna Siuta i Julia Chołody, Jakub Dereń i Michał Szykuła, Michał Kuźniar i Konrad Nowicki, Krzysztof Bajorek i Dominik Krzyśko.

Zawody tradycyjnie rozpoczęły się o godz. 10:00. Wystartowaliśmy z następującymi numerami: 6,16,38 i 62. Do znalezienia było dziewięć, dobrze ukrytych punktów. Teren był pagórkowaty i wyjątkowo mokry w tym dniu. Całą trasę trzeba było pokonać w 70 minut. Po przejściu całej drogi czekało nas pieczenie pysznych kiełbasek. Odpoczynek przy ciepłym ognisku trwał około dwóch godzin. Potem można było podbić książeczki PTTK-u do imprez na Orientację.

Gdy wszystkie drużyny przybyły na metę, powoli zaczęliśmy wracać do parkingu. Przy Zespole Szkół w Cierpiszu czekał na nas autokar. Organizatorzy serdecznie pożegnali się z wszystkimi uczestnikami imprezy. Do Rzeszowa wracaliśmy przez około pół godziny. W końcu dotarliśmy do stacji PKS-u w Rzeszowie, gdzie czekali już nasi rodzice. Wszyscy zdrowi i szczęśliwi wrócili do swoich domów .

Jakub Dereń kl. V

POZNAJEMY BIESZCZADY

W niedzielę 14 października 2012 roku o godzinie 7.00 rano członkowie Szkolnego Koła PTTK wraz z opiekunami: panią Moniką Grędziak i panem dyrektorem Tomaszem Noworólem wybrali się zwiedzać bezkresne Połoniny. Towarzyszyła nam również pani przewodnik, która cały czas wzbogacała naszą wiedzę o Bieszczadach, udzielając nam ciekawych informacji. W drogę wyruszyliśmy wynajętym busem. Poranek był chłodny, padał drobny deszcz.

Około godziny 10.00 dotarliśmy do miejscowości Wetlina, która uważana jest za jedną z głównych bieszczadzkich baz turystycznych. Tutaj rozpoczęła się nasza piesza wędrówka żółtym szlakiem z Przełęczy Wyżniej na Połoninę Wetlińską. Na samym początku szlaku znajdują się dwa ciekawe głazy. Pani przewodnik poinformowała nas, ze upamiętniają one poetę Jerzego Harasymowicza, miłośnika Bieszczadów. Na jednym z głazów wyryty jest fragment wiersza tego poety.

Szlak początkowo biegł łagodnie, ale z czasem stał się bardziej stromy i wiódł przez las. Droga przez las była kamienista, niektórych maruderów musiał pospieszać pan dyrektor. W miarę naszej wędrówki poprawiała się pogoda. Zaczęło świecić słońce. Wszyscy podziwiali górskie widoki. Szczególnie pięknie prezentowała się stąd Połonina Caryńska. Tak idąc, dotarliśmy do schroniska PTTK, zwanego „Chatką Puchatka”. Po krótkim odpoczynku zeszliśmy z Połoniny Wetlińskiej żółtym szlakiem.

Następnie busem pojechaliśmy do Soliny. Kolejnym etapem wycieczki był spacer po Zaporze Solińskiej. Kupiliśmy pamiątki i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wszyscy byli już bardzo zmęczeni. Do Rzeszowa wróciliśmy około godziny 20.00.

Uważam, że wycieczka była fajna i chętnie pojedziemy na kolejną wyprawę.

Mateusz Rajzer, klasa V

PSTRĄGOWA 2012

3 czerwca 2012 roku członkowie Szkolnego Koła PTTK wzięli udział w Wiosennych Drużynowych Marszach na Orientację Pstrągowa 2012.

Trzecie miejsce zajęła drużyna w składzie: Julia Chołody, Jakub Dereń i Michał Szykuła (klasa IV).

POWITANIE WIOSNY 2012

W sobotę 24 marca 2012 roku odbyła się jubileuszowa impreza turystyczna – XXX „Powitanie wiosny”, zorganizowane przez Oddział PTTK w Rzeszowie. Wzięli w niej udział także członkowie naszego Szkolnego Koła PTTK wraz z opiekunami: panią Moniką Grędziak i panem dyrektorem Tomaszem Noworólem.

Trzynastokilometrowa trasa wycieczki prowadziła przez Mogielnicę, Niechobrz Górny, Wieli Las, Budzisz i Pstrągową Górną. Po wędrówce organizatorzy zaprosili wszystkich na poczęstunek. Jedliśmy kiełbaski i piliśmy ciepłą herbatę. Następnie zabraliśmy się do przygotowania ekologicznej marzanny. Zrobiliśmy ją z zebranych w lesie gałęzi, traw i siana.

Na koniec imprezy odbyło się losowanie nagród dla uczestników. Otrzymaliśmy pamiątkowy dyplom, a potem wyruszyliśmy w drogę powrotną do Rzeszowa.

Julia Chołody, IV

JESIENNE DRUŻYNOWE MARSZE NA ORIENTACJĘ

Kolejna wycieczka Szkolnego Koła Krajoznawczo-Turystycznego odbyła się w niedzielę 6 listopada 2011. Tym razem wybraliśmy się do Starej Turzy. Odbyły się tam Jesienne Drużynowe Marsze na Orientację.

Naszą szkołę reprezentowały dwuosobowe drużyny: Justyna Siuta i Michał Kuźniar oraz Marcin Bandos i Maciek Martyka z klasy V, Kamila Kuźniar i Izabela Piersiak, Kuba Surowiec i Daniel Orgasiński, Marek Filimowski i Kuba Chołody z klasy VI. Wystartowaliśmy z następującymi numerami: 4, 21, 30, 42 i 51.

Marsze rozpoczęły się o godzinie 10.00. Wystartowałem jako pierwszy z moją koleżanką Justyną. Trasa prowadziła przez las i wysokie trawy. Była dość trudna. Do znalezienia w lesie było 7 punktów i 2 punkty dodatkowe, ale dla utrudnienia organizatorzy przygotowali też także błędne punkty. W tych miejscach stali sędziowie, którzy kierowali nas, żebyśmy nie zabłądzili. Gdy wreszcie zdobyliśmy wszystkie punkty, udaliśmy się do szkoły w Starej Turzy. Ja i Justyna przyszliśmy jako drudzy.

W końcu po męczących zawodach rozpaliliśmy ognisko, smażyliśmy kiełbaski i piliśmy ciepłą herbatę, aż wreszcie pojechaliśmy do Rzeszowa. Wycieczka była naprawdę udana! Wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni. A teraz czekamy na wyniki zawodów.

Michał Kuźniar, kl. V

NA TURYSTYCZNYM SZLAKU

W sobotę 15 października 2011 roku tuż po godzinie 7 rano członkowie Szkolnego Koła PTTK wraz z opiekunami wybrali się do Rymanowa Zdroju. Zwiedziliśmy tam wiele ciekawych miejsc.

Jednym z nich był kościół, w którym podziwialiśmy piękne, kolorowe witraże. Drugą atrakcją tego uzdrowiska są źródła wody mineralnej, z których korzysta wielu kuracjuszy. Dowiedzieliśmy się, że źródła mają swoje imiona: Tytus, Celestynka, Klaudynka.

Następnie szlakiem wiodącym przez piękny las udaliśmy się do Iwonicza Zdroju. Gdy szliśmy przez las, złapał nas deszcz, każdy z nas miał obłocone buty, ale i tak było fajnie. W połowie drogi zatrzymaliśmy się na 15 minut, aby zjeść kanapki, napić się i chwilę odpocząć.

W Iwoniczu Zdroju kupiliśmy pamiątki i zobaczyliśmy kilka ciekawych miejsc w tym uzdrowisku, m.in. pijalnię wód mineralnych, estradę na deptaku, pensjonaty.

Po tych atrakcjach poszliśmy do autokaru i wróciliśmy do domu. To była wspaniała wycieczka!

Marcin Bandos, V

HERMANOWA 2011

W niedzielę 8 maja odbyły się Wiosenne Drużynowe Marsze na Orientację, w których tradycyjnie uczestniczyli członkowie Szkolnego Koła Krajoznawczo-Turystycznego. Nasze Koło reprezentowało pięć dwuosobowych drużyn: Adrianna Bator i Karolina Gorzelnik, Ola Samulak i Milena Rokita, Eryk Orgasiński i Maciek Martyka, Kuba Chołody i Marek Filimowski oraz Kuba Surowiec i Daniel Orgasiński.

Jak zwykle celem każdej drużyny było odnalezienie przy pomocy mapy i kompasu punktów kontrolnych ukrytych w lesie w okolicy wsi Hermanowa: 6 obowiązkowych i 2 na odcinku specjalnym w ciągu 60 minut + 30 minut czasu dodatkowego. Za przekroczenie czasu lub źle oznaczone miejsca były punkty ujemne.

Po skończonych zawodach udaliśmy się do Szkoły Podstawowej w Hermanowej, w pobliżu której paliliśmy ognisko i piekliśmy kiełbaski.

Ola Samulak, kl. IV

WYCIECZKA DO SANDOMIERZA

NA FESTYN KULTURY ANTYCZNEJ „HELLAS ET ROMA”

W piątek 29 kwietnia 2011 r. klasy IV i V wybrały się na wycieczkę do Sandomierza.

Na początek udaliśmy się na dziedziniec zamkowy, gdzie odbywał się Festyn kultury antycznej. Oglądaliśmy walki gladiatorów oraz pokaz musztry rzymskich legionistów. Były one bardzo realistyczne i widowiskowe. Podczas przerwy prezentowana była krótka inscenizacja antycznego teatru. Uczestniczyliśmy także w warsztatach edukacyjnych, podczas których można było m.in. spróbować potraw kuchni starożytnej, postrzelać z łuku, ułożyć mozaikę lub zagrać w gry planszowe. Na kramach z pamiątkami oglądaliśmy i kupowaliśmy pamiątki.

Następnie przez sandomierski Rynek udaliśmy się na wieżę Bramy Opatowskiej, z której podziwialiśmy piękne widoki Sandomierza i okolic. Potem zwiedzaliśmy Wąwóz Królowej Jadwigi.

W końcu wróciliśmy do autokaru. Podczas jazdy powrotnej do Rzeszowa śpiewaliśmy piosenki. Wróciliśmy zmęczeni, ale zadowoleni.

Justyna Siuta, kl. IV

WYCIECZKA „POWITANIE WIOSNY”

W sobotę 19 marca 2011 roku dziewiętnaścioro członków SKKT PTTK wraz z opiekunami jak co roku uczestniczyło w imprezie krajoznawczo-turystycznej pt. „POWITANIE WIOSNY”, zorganizowanej przez  Oddział PTTK w Rzeszowie.

Z Rzeszowa wyjechaliśmy o godzinie 7.30. W czasie wycieczki zwiedziliśmy schrony niemieckie z okresu II wojny światowej pod Górą Żarnowską i w Stępinie. Przeszliśmy także do punktu widokowego w Strzyżowie, z którego rozciągał się piękny widok na Pogórze Dynowskie.

Po atrakcjach turystycznych pojechaliśmy autokarem do Pstrągowej Górnej do gospodarstwa agroturystycznego „Janczar”, w którym zjedliśmy posiłek – pieczone na ognisku kiełbaski, była też gorąca herbata. Następnie udaliśmy się na przejażdżkę na koniach. Warto też wspomnieć, że zajęliśmy III miejsce w konkursie na ekologiczną marzannę, a w nagrodę dostaliśmy piłkę do siatkówki. Otrzymaliśmy także pamiątkowy dyplom za udział w imprezie oraz koszulki z logo PTTK. Do Rzeszowa wróciliśmy o 15.45.

Wszystkim bardzo się podobało i byli zachwyceni wycieczką.

Izabela Gaweł kl. V

„2010 – ROKIEM TURYSTYKI WODNEJ W PTTK”

9 grudnia  2010 roku, wraz z moją koleżanką z klasy, Mileną Rokitą, wzięłyśmy udział w konkursie pt. „2010 – Rokiem Turystyki Wodnej w PTTK”, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze.

Wcześniej długo przygotowywałyśmy się pod kierunkiem pani Moniki Grędziak. Konkurs odbył się w Szkole Podstawowej nr 27 w Rzeszowie. Przez godzinę wraz z innymi uczestnikami pisałyśmy test. Następnie oddałyśmy kartki, udałyśmy się do naszej pani i razem wróciłyśmy do szkoły.

Po kilku tygodniach ogłoszono wyniki konkursu. Okazało się, że zajęłam drugie miejsce! Bardzo się  ucieszyłam z tego sukcesu, bo startowali uczniowie z kilku rzeszowskich szkół i była ogromna konkurencja.

8 lutego odbyło się wręczenie nagród. Wraz z panią Moniką Grędziak pojechałam do siedziby rzeszowskiego oddziału PTTK na Rynku. Najpierw pan przewodnik opowiadał o kajakarstwie, ponieważ tematyka konkursu dotyczyła turystyki wodnej. Następnie wręczono nagrody zawodnikom i ich opiekunom. Dostałam dyplom i książkę pt. „Najciekawsze wynalazki”.

Ogromnie się cieszę, że mogłam wziąć udział w konkursie i zdobyłam II miejsce. Szkoda, że za rok już nie będę mogła w nim startować, chyba że zorganizują go także dla uczniów gimnazjów. Zachęcam wszystkich do brania udziału w różnych konkursach, gdyż można się przy okazji dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy.

Karolina Gorzelnik, kl. VI

DYLĄGÓWKA 2010

W słoneczną niedzielę 25 kwietnia 2010 r. w lasach w pobliżu wsi Dylągówka odbyły się coroczne Wiosenne Drużynowe Marsze na Orientację, zorganizowane przez Rzeszowski Oddział PTTK. Uczestniczyło w nich 38 drużyn z Rzeszowa i okolic, w tym  dwanaścioro uczniów z klas IV-VI, należących do naszego Szkolnego Koła PTTK.

Każda z dwuosobowych drużyn miała do przejścia 3 km w ciągu 50 minut + 30 minut czasu dodatkowego; ich przekroczenie oznaczało punkty karne. Numery startowe,  wylosowane przez opiekuna naszego Koła PTTK, panią Monikę Grędziak, wyznaczały kolejność wejścia na trasę. Otrzymaliśmy następujące numery: 5, 12, 15, 16, 35 i 39. Na trasie w lesie znajdowało się sześć punktów kontrolnych i jeszcze dwa na odcinku specjalnym, które należało odnaleźć przy użyciu kompasu i mapki przygotowanej przez organizatorów. Nie było to proste!

Bazą imprezy było dobrze nam już znane gospodarstwo agroturystyczne „Boska Dolina” w Dylągówce. Gdy wyczerpani marszem zawodnicy wrócili z trasy, zostali poczęstowani ciepłą herbatą. Później można było piec kiełbaski przy ognisku lub na ruszcie.

Dzięki pięknej pogodzie i sympatycznym uczestnikom panowała bardzo przyjemna atmosfera, co zostało udokumentowane na zdjęciach.

W Wiosennych Drużynowych Marszach na Orientację marszach wzięli udział: Kinga Zembroń, Roksana Rokita, Przemek Oliwa, Milena Rokita, Karolina Gorzelnik, Adrianna Bator, Kuba Surowiec, Daniel Orgasiński, Kamila Kuźniar, Marek Filimowski, Kuba Chołody i Ola Bassa.

Kamila Kuźniar, kl. IV

POWITANIE WIOSNY

W sobotę 20 marca 2010 roku członkowie Szkolnego Koła PTTK uczestniczyli w wycieczce z cyklu „Powitanie Wiosny” organizowanej przez Koło Terenowe Nr 32 przy Oddziale PTTK w Rzeszowie.

Wczesnym rankiem wyruszyliśmy autokarem z Rzeszowa do miejscowości Hyżne, skąd rozpoczęła się nasza wędrówka. Trasa rajdu biegła z Hyżnego zielonym szlakiem do Ostrej Góry (399 m n.p.m.), a następnie szlakiem czarnym do miejscowości Dylągówka.        Maszerując przy pięknej słonecznej, choć wietrznej, pogodzie szukaliśmy pierwszych oznak nadchodzącej wiosny. Po ponad trzygodzinnym marszu dotarliśmy do gospodarstwa agroturystycznego „Boska Dolina” w Dylągówce, gdzie uczciliśmy nadejście wiosny pieczoną kiełbaską. Chętni mogli także odbyć przejażdżkę na koniach rasy huculskiej.   Na zakończenie imprezy odbył się konkurs na najpiękniejszą Marzannę (oczywiście wykonaną przy użyciu materiałów ekologicznych), symbolizującą odchodzącą zimę. Marzanna wykonana przez naszą grupę zajęła w konkursie III miejsce, a my w nagrodę otrzymaliśmy piłkę do gry w „nogę”.

W wycieczce uczestniczyli członkowie Szkolnego Koła Krajoznawczo-Tyrystycznego PTTK: Ola Bassa, Adrianna Bator, Kuba Chołody, Marek Filimowski, Karolina Gorzelnik, Bartosz Grzebyk, Kamila Kuźniar, Marcin Lasota, Przemek Oliwa, Daniel Orgasiński, Milena Rokita, Roksana Rokita, Daniel Szydełko, Kinga Zembroń i Paweł Ziemba. Opiekę sprawowali p.Monika Grędziak i p.Tomasz Noworól

II MIĘDZYSZKOLNY KONKURS

„2009 ROKIEM DZIECI I MŁODZIEŻY W PTTK"

Na zakończenie obchodów Roku Dzieci i Młodzieży w PTTK dnia 9 grudnia 2009 r. w Szkole Podstawowej nr 27 w Rzeszowie odbył się II Międzyszkolny Konkurs pod patronatem Rzeszowskiego Oddziału PTTK.

Celem konkursu było: popularyzowanie aktywnego, bezpiecznego wypoczynku i uprawiania turystyki kwalifikowanej; rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań turystycznych; umożliwienie uczniom wykazania się wiedzą i doświadczeniem turystycznym; zachęcanie uczniów do korzystania z informacji i szkoleń interaktywnych znajdujących się na stronie internetowej PTTK, tj.: „Wędruj z nami – szlaki czekają” oraz „Przyroda uczy najpiękniej”.

W konkursie wzięli udział uczniowie z następujących szkół podstawowych Rzeszowa: nr 1, 2, 6, 8, 14, 16 i 27. Każdą szkołę reprezentowało 3 uczniów, którzy rozwiązywali test składający się z 30 pytań.

Dnia 12 stycznia 2010 r. w Rzeszowskim Oddziale PTTK odbyło się spotkanie z laureatami konkursu i ich opiekunami oraz uroczyste wręczenie dyplomów i nagród, poprzedzone zwiedzaniem wystawy czasowej w Muzeum Etnograficznym „W kręgu ducha i materii – kultura Indian Ameryki Północnej i Południowej”.

Autor: Barbara Kumor, Wędrowiec Małopolski. Czasopismo Polskiego Towarzystwa  Turystyczno-Krajoznawczego, Rzeszów 2009, nr 20, s.54-55.

W II Międzyszkolnym Konkursie „2009 Rokiem Dzieci i Młodzieży w PTTK” naszą szkołę reprezentowali członkowie Szkolnego Koła Krajoznawczo-Turystycznego PTTK: Karolina Gorzelnik i Marcin Lasota z klasy V oraz Przemysław Oliwa z klasy VI, który został laureatem konkursu, zajmując V miejsce. Gratulujemy!

MIKOŁAJKOWE MARSZE NA ORIENTACJĘ

HERMANOWA 2009

W sobotę 5 grudnia 2009 roku uczniowie z klasy IV należący do Szkolnego Koła PTTK uczestniczyli w „Mikołajkowych marszach na orientację”, zorganizowanych przez Oddział PTTK w Rzeszowie. Zawody odbyły się w lesie, w pobliżu wsi Hermanowa.

Do konkursu przystąpiło 80 drużyn z Rzeszowa i okolic. Każda para zawodników otrzymała numer startowy, mapę, kompas i ruszyła w trasę. Drużyny z naszej szkoły wystartowały z numerami: 7, 19, 58. Uczestnicy dostali też kartki, na których zapisywali symbole siedmiu punktów kontrolnych ukrytych w lesie, które należało odnaleźć. Dzięki temu sędziowie wiedzieli, że drużyna odnalazła wszystkie punkty. Obok właściwych punktów organizatorzy rozmieścili także punkty mylne, więc zadanie nie było łatwe, a na przejście trasy wyznaczono tylko 50 minut.

Nasza szkoła w zawodach odniosła duży sukces: ALEKSANDRA BASSA i KAMILA KUŹNIAR z czwartej klasy zajęły wysokie II miejsce. Gratulujemy!           Po skończonej rywalizacji udaliśmy się do Szkoły Podstawowej w Hermanowej na pyszny poczęstunek i spotkanie ze świętym Mikołąjem.

W imprezie uczestniczyli: Ola Bassa, Kuba Chołody, Marek Filimowski, Kamila Kuźniar, Daniel Orgasiński i Kuba Surowiec.